J***A S**T TELE2

Min mobil försvann i maj och redan då försökte vi spärra mobilen eftersom jag hade abonnemang.
Av någon anledning så spärrades inte mobilen och vi får därför, varje månad, en räkning på 49 kr.
Så nu sitter jag i telefonkö för att avsluta abonnemanget... Ingen rolig historia, I can tell...
Man börjar med att ringa ett nummer (jag kan det utantill nu....) och sen ska man välja ett alternativ av de 6 som en väldigt femenin robotröst läser upp. Alternativen är väldigt kryptiska och man får använda sig av uteslutningsmetoden för att komma fram till vilken knapp man ska trycka på.
sen får man äntligen prata med en riktig människa, och just när man tror att man ska få hjälp så säger de " vänta, jag kopplar dig vidare till min kollega" och så får man lyssna till den femenina robotrösten igen som med jämna mellanrum säger " Det är FORTFARANDE samtal före, TACK för att du väntar". Nu blandar även en ommöjligt ännu nasalare, femeninare röst sig i. Ibland skriker den i mitt öra: " vi uppskattar din väntetid till........................... 6-10 minuter"
Och när de väl svarar så får jag inte ens avsluta abonnemanget. Det får min mamma göra. om tre månader.
(Kanske ska skapa en kategori som heter Nora klagar?!)

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Nora,



När man spärrar en telefon fortsätter fortfarande abonnemanget löpa på med den fasta månadsavgiften. Det är alltid personen som står för abonnemanget som ska ringa oss för avslut så ingen obehörig person avslutar någon annans abonnemang. Vi beklagar om du kommit till fel avdelning först och du får gärna komma med synpunkter på hur du tycker vi kan förbättra detta.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-09-12 @ 14:05:49

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0